U bent hier

12 oktober 2017

Workshop: Uw uurrooster optimaliseren, het kan!

Doel:

De eigen personeelsbezetting in kaart brengen en efficiënt inplannen, rekening houdend met de wetgeving, noden van de dienst en wensen van de medewerker.

Programma:

Het uurrooster heeft een grote impact op het dienstgebeuren, de kwaliteit van zorg en het rekruteren van nieuwe personeelsleden. Een adequaat uurrooster en navenante personeelsbezetting kunnen bijdragen tot meer tevredenheid en minder werkdruk onder het personeel.  De optimalisering van een uurrooster is maatwerk en hangt af van de grootte van de voorziening, het aantal personeelsleden, de organisatiestructuur, het diensttype,… Hierbij is het belangrijk dat men volgende vragen stelt:

  • Voldoet het uurrooster aan de noden en verwachtingen van mijn organisatie en mijn werknemers?
  • Hoe maak ik een uurrooster op, rekening houdend met de continuïteit van de arbeid en de regels die opgelegd worden door de wetgever?
  • Kan ik mijn uurrooster efficiënter opmaken zodat minder tussentijdse veranderingen moeten doorgevoerd worden? Enz.

De vorming verloopt interactief en praktijkgericht. Er wordt gewerkt met eigen uurroosters en voorbeelden.

Doelgroep:

Diensthoofden, hoofdverpleegkundigen, hoofdparamedici,  directie, enz.
Leidinggevenden die niet in aanmerking komen voor functiecomplement kunnen ook deelnemen aan deze vorming.

Werkvormen:

Er wordt gewerkt met het boek: Werkplanning in de zorgsector 2: Een wettig uurrooster op maat van uw organisatie opstellen. Auteurs Blomme F., Taillieu H.

Veel praktische oefeningen komen aan bod en er wordt gewerkt met het eigen uurrooster.

Kostprijs:

€ 190 excl. BTW. In deze prijs zijn de syllabus, vormingsattest, koffie, lunch en dranken inbegrepen.

Datum en locatie:

Donderdag 12 oktober 2017

Anker, Muizendries 35, 9070 Heusden,  van 08.30u – 17.00u

DEZE OPLEIDING IS VOLZET

Opleiding aangeboden door Anker vzw.

ZorgAndersTv (2025 volgers)
ZORGMagazine (3185 volgers)

Schrijf je hier in voor onze e-nieuwsbrief

Schrijf je hier in voor onze e-nieuwsbrief